19 decembrie 2012

Mamaie

Dumnezeu sa o ierte...RIP Anghel Maria 1912-2012...

Azi am inmormantat-o pe mamaie,la cimitirul Catelu.Am gresit ieri cand am spus pe Facebook,ca o sa fie la capela de la cimitirul Catelu,dar a stat in biserica de la Manolache,ieri si azi.
A fost o inmormantare in familie,maxim 30 de persoane.Mamaie a incercat,nu stiu daca a reusit,sa uneasca toti nepotii ei.Mamaie se ducea la fiecare in familie,venea si pe la noi,ca sa scape de gura lu fiisa si copii ei.Fiisa sta in Ozana si are 4 copii(unul este in Germania).
A stat tot timpul la ei,practic din '80 incoace,deci vreo 32 de ani.
A avut grija de ei,din toate punctele de vedere.Practic dupe revolutie,au crescut si ei mari,si au inceput sa faca gura,sa fac figuri.Sa jigneasca,sa vorbeasca tare si cu tupeu,au inceput sa se dea mari.
Au uitat ca i-au spalat la cur(scuze pentru expresie).I-a saraca,se ducea pe la copii ei,ca sa mai scape de figuriile lor.Asa s-a chinuit mamaie cu ei,cum sa nu te consumi aproape zilnic,cum sa nu cedezi in fata mortii,cum sa nu iti doresti sa te duci langa cei 2 baieti.
I-a murit 2 baieti:Dorel la 37 de ani 1955-1992 si Mitica la 48 de ani 1950-1998,Dumnezeu sa-i ierte).

Mai are 4 copii:Doru-tatal meu,Nelu,Nicu si Viorica(scorpia de fiisa).
Se ducea la cei 3 baietii,ca sa mai stea de vorba si zicea:vreau sa ma duc langa baietii mei,langa Dorel si Mitica.Si s-a dus saraca,sta linistita acolo cu ei.Da,ati ghicit:sunt toti 3 ingropati in aceasi groapa.
A scos cei 2 saci,si i-a pus la capul lui mamaie,azi 19 decembrie.
A decedat luni seara,si marti a si luat-o pe la ora 10.00 de acolo,si dus-o la biserica Manolache.
N-a vrut fiisa,sub nicio forma,sa stea pana azi.
I-a tinut ca in palma,si multumirea care este...ca nu si-a RESPECTAT MAMA...Asta este rasplata fata de ea.Are grija Dumnezeu de ei,nu-i lasa asa usor...
Slujba a inceput la 11.30 si s-a terminat pe la 12.30,am luat-o de la biserica Manolache,si am dus-o la cimitirul Catelu,pe viscolul ala nebun.L-a ora 13.00,intra saraca langa copii ei.
A stors-o de energie,n-a mai avut forta sa lupte cu ei.Se lauda cu nepotii ei,cu cine vorbea.
Noi am tinut la mamaie,cand venea pe la noi,aveam grija de ea,o tratam cu ce trebuie.Nu ne bateam joc de ea,cum facea altii...In viata trebuie sa fii om,nu jigodie.

Ne-am dus si noi cu doua coroane,plus bani:una din partea lui mama si a lui tata,si a doua,din partea lui Costel si a mea.
Costel a stat exact o zi acolo,de la ora 16.00 si pana azi la ora 16.00,mama a fost ieri si eu am fost doar azi,bareu eu am un motiv ca am stat cu tata acasa.
Unii verii a venit pe la ora 11.00 si a plecat la 14.00,adica a stat 3 ore mari si late,a venit si ei cu un buchet de flori.Fara bani,fara nimic...asta spune ceva...Vino frate si tu cu ceva,ca nu te duci la un strain,iti este neam...Ne spalam rufele in familie...
In ultima luna nici n-a mai mancat,a slabit asa de mult.
Am terminat ce-am avut pe suflet.


Oameni buni,daca sunteti in situatia asta,cu diferite probleme cu parintii vostrii,aveti foarte mare grija de ei,nu-i lasati neajutorati,nu-i lasati balta,nu-i duceti la azil,nu le raspundeti in nas cand sunt bolnavi,faceti in asa fel,incat sa fie bine pentru toata lumea.Doar ei ne-au dat viata,fara ei,noi nu eram azi aici,in momentul acesta.

Dumnezeu sa o ierte...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Spune si tu ceva