15 iulie 2012

Timisoara

Timisoara,este un oras adorabil.Este prima data,cand sunt in Timisoara. Cand eram la Arad,le spuneam colegilor mei,ca as vrea sa vad Timisoara(am niste prieteni pe Facebook,care sunt din Timisoara). Ei au mai fost de 2-3 ori,stiu care este susta. Puteam foarte frumos,sa ma duc eu in acest oras,sa nu depind de nimeni. In fine,am ocazia sa-l vad gratis,totul este platit. Totul a inceput intr-o Marti,pe 3 Iulie.Am avut un tren la 10.45,si trebuia sa ajungem la 19.25...intru-un final,am fost in Timisoara,la 22.10...aproape 3 ore intarziere.A avut vreo 10 stationari,ca sa treaca alte trenuri(este vara Domne,si este terasamentul slab). Avem un apartament inchiriat,pe strada Oglinzilor,la cateva minute de mers pe jos,pana la lucrare.Apartamentul se afla,la capatul linie de trolebuz numar 16,pe Bulevardul Sudului(bucla)pana in centru sunt 5 stati.In prima saptamana,n-am reusit sa ies in oras,doar Sambata si Duminica.Am reusit sa ies Sambata,pe la 3.00 p.m. Am luat trolebuzul cu numarul 16,pana la capat,pretul unei calatori este 2.0 lei(cam scump,fata de Bucuresti)La Arad,este(era)1.6 lei.

 Absolut,dar toti calatori care se urca in mijloacele de transport,valida cardul sau dupa caz,composta biletul.Ramane la aprecierea dvs,pana unde merge obrazul. Am coborat la Posta Mare,fiind prima data in oras,in loc sa fac stanga spre Hotel Continental,am luat-o drept inainte,spre Bastionul Cetatii,si mai jos este fantana busola,de unde se face dreapta catre Iulius Mall. Deci,m-am oprit la fantana busola,unde am facut stanga,spre Tribunal. Am zis sa fac repede fotografii,langa Catedrala si Piata Victoriei,sa nu mai pierd vremea.Am ajuns iar la Continental,unde am facut dreapta spre Cercul Militar.Foarte aproape de Continental,se afla Bega Shopping Center. Intre Continental si Cercul Militar sunt doua stati de tramvai.Am luat-o la pas,sa nu dau de tipi rai(controlori).Chiar vis-a-vis de Cercul Militar,este un club select(cine stie cunoaste,nu dau nume). Bun,cum stai fata-n fata cu Cercul Militar,ai de vizitat intre Piata Victoriei(pe partea stanga)si Piata Unirii(pe partea dreapta). Am ajuns in Piata Victoriei,la 6.30 p.m.Si am stat nene,pana la 9.30 p.m. Are mai multe parcuri frumoase:Parcul Rozelor(este chiar langa Bega),mai este un alt parc(chiar langa Continental),nu stiu cum se cheama,si cel mai tare parc al lor,este Parcul Central.

Chiar la intrare spre Piata Victorie,este o fantana mica si ingenioasa,unde apa este foarte rece. Cand am ajuns in Piata Victoriei,era lume puhoi.Sunt doua fantani frumoase:una,fata-n fata cu Opera Romana,unde porumbeii,vin chiar langa oameni,si mananca din mana lor,si alta,este in mijloc(intre Catedrala si Opera Romana)unde toate clasele sociale,admira frumusetea si linistea. Cat timp am stat acolo,eu n-am auzit sa injure,sa dracuie,sunt foarte civilizati. Duminica,mi-a fost mai usor sa ajung in centru. De data aceasta,am fost in Piata Unirii.De jur imprejur,sunt terase. Chiar in mijlocul Pietei Unirii,se afla un monument in restaurare. Daca tot aveam timp berechet,am tinut neaparat,sa ajung la Iulius Mall. Mall-ul,se afla la doua statii de autobuz,numar 40,de la fantana busola. De cum l-am vazut,mi-a placut.De la parter si pana la etaj,este o rampa foarte mare.La etaj,dintr-un magazin,se pleca in mai multe magazine. Este foarte mare,cu holuri largi si incapatoare.La etajul 2,este o cadere de apa pe marmura,foarte misto(este langa Cinema City).

Am fost in Catedrala,si am aprins 4 lumanari,m-am rugat pentru sanatate si fericire.Am mai fost in Parcul Central,unde am mai si citit.In Parcul Central,se afla multe busturi de statui,cu diversi oameni politici,scritori,istorici,fizicieni.
Cat timp am stat in Timisoara(doua saptamani 3-13 Iulie),eu n-am vazut harti pe jos aruncate de oameni nesimtiti,n-am vazut flecme pe jos,pisulica. Timisoara este foarte curata,eleganta,civilizata,cu oameni calzi si deschisi dialogului,oameni faini,au un accent placut,cu zambetul pe buze tot timpul.Autobuzele,trolebuzele si tramvaiele,sunt foarte noi si moderne.Toate au acelasi culori,alb violet.Camerele de luat vederi,nu lipseste.Daca in orice statie,merg mai mult de doua linii,are un panou electronic care indica timpul ramas,pana la sosire.Absolut la fix,vine autobuzul.In fiecare statie pe peretele din fata,este o harta cu transportul in comun,unde indica unde esti,si unde vrei sa ajungi.Este imposibil sa te ratacesti.Doua idei,care m-au dat pe spate,panoul si altipildul. Azi,16 Iulie,voi pleca din nou spre Timisoara,pentru alte doua saptamani. Tot cu acelasi tren,de 10.45 a.m. Am facut un filmulet,sper sa va placa.O sa mai fac si altele.,dar le voi posta peste doua saptamani.Deocamdata,am unul.Vizionare placuta:)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Spune si tu ceva