21 decembrie 2013

21 Decembrie 1989


21 DECEMBRIE 1989 - 21 DECEMBRIE 2013

Am fost in Piata Universitatii,sa fac cateva fotografii de la tragicul eveniment 21 Decembrie 1989.
Este foarte adevarat,ca la ora 15.00 cand am ajuns eu in Piata Universitatii,erau 4-5 oameni care aprindeau lumanari.Coroanele erau depuse,candele erau aprinse,unele chiar se stinsesara.
Trebuia sa ma duc pana in ora 11.00,sunt sigur ca erau mai multi oameni atunci.Alta era atmosfera.
Am fost mai mult din curiozitate,sa vad daca au fost uitati EROII NOSTRI.
Dupa ce am vazut azi care a fost treaba,au fost uitati.Am ramas cu un gust amar,un sec pumn in gura.
A trecut 24 de ani de la Revolutia Romana,au murit oameni in acele zile teribile,poate au ramas la pat unii revolutionari,poate a ramas fara o mana,poate fara un picior,poate fara un ochi,poate a ramas intr-un scaun cu rotile.

Marea majoritatea a revolutionariilor,aveau varsta intre 18-25 de ani.Erau foarte tineri,aveau un viitor in fata,aveau o viata inainte,trebuia sa aiba o familie.Daca ar fi trait in ziua de azi,aveau 40-50 de ani.
Care la randul lor,poate erau bunici.Poate se nastea a treia generatie.
M-am uitat zilele acestea la televizor(ma uit foarte rar la televizor),toate posturile de televiziune, avea care mai de care emisiuni despre revolutie.Veneau oamenii cu costume pe ei.
Cand am fost in Timisoara anul trecut,m-am dus in Catedrala si am aprins niste lumanari,unde s-a tras pe scariile Catedralei.Am stat pe scariile Catedralei ceva timp si m-am gandit ce au simtit revolutionarii timisoreni.
Am facut azi cateva fotografii cu ocazia acestui eveniment,le-am postat pe profilul meu de Facebook ,le-am postat pentru toata lumea.

Mai tine cateva zile,si pe urma se termina treaba,mai ne vedem la anul pe vremea asta.
Trecea lumea pe langa Sala Dalles,de ziceai ca aveau cuie in pantofi.Acolo au murit niste oameni acum 24 de ani,si-au dat viata pentru noi.Acolo au murit primii martiri.
Si in centrul Pietei Universitatii,erau foarte putini oameni care aprindeau o lumanare,o candela.
Singura asociatie care are legatura cu 21 Decembrie,este Asociatia 21 Decembrie 1989.
Dar vad ca si ei,n-au mai scris nimic depre revolutie.
Si cand stau bine si ma gandesc,generatia Facebook s-a nascut atunci.De ei ce sa mai zic,sta toata ziua pe Facebook.

Este pacat ca i-am uitat,este pacat ca nu-i mai bagam in seama,este pacat ca au murit de tineri,este pacat ca ii mananca viermii in Cimitirul Revolutiei,este pacat ca familiile lor,a ramas fara un membru de familie.
Dar oare fratii si suroriile lor,se mai gandesc la ei?Eu zic ca da.Cum ma gandesc eu la mama,asa se gandesc si ei la martirii lor.A trecut repede 24 de ani,cu bune si rele.
Apropo,sa nu ma injurati ca am postat acest album cu coroane si cruci.
Poate unii dintre dumneavoastra isi zic:pai bine mai baiatule,postezi album cu coroane,tragi a paguba?
Pai bine mai baiatule,ce vrei tu sa arati prin acest lucru?Pai bine mai baiatule,scrii un articol si te dai mare pe net?
Am avut eu placerea sa postez acest album,si sa scriu acest articol despre revolutie.

Dumnezeu sa-i odihneasca...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Spune si tu ceva