9 iunie 2013

Bookfest 2013

Am fost duminica trecuta pe 2 iunie,la Targul International de Carte Bookfest.Festivalul a fost intre 29 mai -2 iunie.
Nu stiu cum se face,ca scriu mereu cam la o saptamana de zile,de la orice eveniment.
Este foarte adevarat,ca saptamana aceasta,am avut un program cam lung de munca.
Nu prea are legatura Bookfest-ul cu programul meu de lucru(este un fel de scuze).

Go spre subiect,go spre Bookfest!

De vreo 4 ani de zile,ma duc mereu la Bookfest si Gaudeamus.De 4 ani de zile,fac fotografii,cumpar carti,ma uit prin carti,sunt atent la ce cumpara lumea,mai trag cu urechea,ascult lansari de carti.
Eu stiu una si buna,Bookfest-ul se lanseaza prin mai-iunie,si Gaudeamus-ul prin septembrie-octombrie.Cam cu doua-trei saptamani de zile,incepe sa se miste apele,sa se faca valuri.

La 12.30 fix,eram in curtea Romexpo-ului.Am stat 4 ore.De ce 4 ore?Fiindca am avut de facut fotografii,sa ma uit in general cam la fiecare editura mai mare,mai importanta.
Am vrut sa scriu toate editurile de la Bookfest,dar nu avea rost sa insir aici,ditamai sirul de lung,era mai multe cuvinte decat ce vreau eu sa zic aici.
Ma asteptam ca Bookfest,sa fie in  Pavilionul Central.Nu mi-a venit sa cred,cand am vazut ca nu era de nicio culoare.Era cu totul o alta expozitie,sau mai bine zis,erau doua expozitii cam aiurea.
Prima era,Targul International de bunuri de consum si a doua expozitie,Expozitie de produse si servicii pentru nou-nascuti,viitoare mamici,parinti si copii.

Era mai importanta expozitia de nou-nascuti,decat Bookfest-ul?
Ei pe ce criterii,fac aceste alegeri?Ei cum face programul Romexpo-ului?
Sunt mai multe venituri la buget,decat de targul de larg consum,decat Bookfest?
Pentru mine unul,este un mare semn de intrebare si acum,cand a trecut o saptamana de zile.
Bagati mai oameni buni,Bookfest-ul in Pavilionul Central,nu va mai tineti de soti.
Intrarea a fost libera.

Ca vizitator al Bookfest-ului,am vazut lume multa la acest targ.
Lumea nu dadea navala sa cumpere repede carti,le rasfoia cu atentie.
O carte buna,era in jurul sumei de 30-40 de lei.Stati linistiti,nu la orice targ de carte,se vine doar ultimiile noutati.Am vazut carti ramase din toamna,de la Gaudeamus.
Era si oferte de 2-3 carti la pachet,chiar si cu 3-4 carti am vazut.Ce sa inteleg eu prin acest lucru:nu se vindea unele carti,era o carte buna si una mai putin buna,nu avea priza la public.
La unele standuri era mai aglomerat,era mai multa lume la lansari de carti,iar altele,era cam parasite,dupa personalitati.

Ce tari invitate au fost?

Au fost 3 tari invitate,si anume:Germania,Elvetia si Austria.
Iarasi nu prea sunt multumit.In altii ani,cam orice tara invitata,avea cam jumatate de pavilion(hai sa nu fiu rau,sa nu exagerez).Acum erau toate cam pe 30 de metri patrati.
Mi-a placut mult cum vorbeau ei limba germana,ei fiind romani.Am vazut si cateva reportaje interesante.

Concluzie:

Mi-a placut ce-am vazut,am ramas cu o impresie frumoasa,ma voi duce si la anul.
Cateva fotografii de la Bookfest,pe pagina noastra Fotografii Interesante.
Bun venit Bookfest 2014!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Spune si tu ceva